Ikkinchi kelish: Ravon rossiya avto bozorini zabd etishga tayarlanmoqda.
Ikkinchi kelish: Ravon rossiya avto bozorini zabd etishga tayarlanmoqda.
Ikkinchi kelish: Ravon rossiya avto bozorini zabd etishga tayarlanmoqda..

Iqtisodiy krizis boshlanishi bilan Rossiyadagi avtomoshina bozori ber necha qadam orqaga tashlagan. Hoziq yo’qotilgan o’rinlar asta sekinlik bilan qaytarilyapti, lekin dilerlar hohlaganiday juda tez emas. Bu fonda kam tanish bo’lgan Ravon brendi ostida moshinalar ishlab chiqaruvchi  GM Uzbekistan amerika-o’zbek kompaniayani yaqinda qilgan bayonoti fantasmagoriyaga o’hshaydi: 2017 yilda savdo hajmini 28 barobar oshirish. Lekin savolini tarihiga yondashsa, shu aniq bo’ladiki, bunday napoleon rejada hech qanday fantastika yo’q. Ravon – “Uz-Daewoo”ni to’g’ridan-to’gri vorisi, g’alabalarga boy tarihli brend.

Hamma narsa shundan boshlandiki, 1992 yilda Janubiy Koreyalik Daewoo korporatsiyasi, sharqga yurishga qaror qilib, “Uzavtosanoat” o’zbek kompaniya bilan o’zaro birikdi. Qo’shma qorhonani Daewoo Auto deb atashdi va Asaka shahrida qudratli zavod qurishdi. G’ishtlarni qo’yish vaqtida, bo’lajak ishchilar Koreyada stajirovka o’tishgan.    

Konveer 1996 yilni yozida harakatga keldi. Asakadan Daewoo Damas, Daewoo Tico va mashxur Daewoo Nexia chiqishni boshladi. Birinchi paytlarda ularni ko’proq import ehtiyot qismlaridan terishgan, lekin ko’p o’tmay ishlab chiqarish mahaliylashtirildi, va narhlar maksimal liberal tusga kirdi. 2001 yilga kelib modellar qatori 2000 chi yillarni kamlitrajli hiti bo’lmish  Daewoo Matiz bilan ko’paydi va o’zbek zavodi diler markazlariga chorak milliondan ko’proq bo’lgan avtomashinalarni jo’natdi.

Chiroyli va hizmat ko’rsatishda injiq bo’lmagan “matizlar” hamma shaharlar va BMTda issiq kulchalarday sotilardi. Yangilangan Nexia ham. Daewoo kompaniyasi esa bu vaqtda nobud bo’lish arafasida edi: qoreyaliklar bankrotlik jarayonini boshlashdi va avtogigant General Motors tomonidan yutildi. Uch yil ichida Uz-Daewoo erkin edi, 2008 yilda esa amerika korporatsiya bilan alyans tuzildi, va u  GM Uzbekistan nomini oldi.

Reorganizatsiyaga qaramasdan, brend va savdo tarmoqlari ittifoqdan keyingi makonlarda Uz-Daewoo nomlanishda davom etdi, oldin tuzilgan uzoq muddatli kelishuv sababli. Bozorga C – klassli model Gentra chiqishi o’zbek moshina qurilishida yangi muhim davr boshlanishidir. O’zidan oldingilarni barcha ustunliklarini saqlab, zamon talabiga javob berdigan uskunalarga ega bo’ldi. 

2015 yilni kuzida rebrending soati keldi. Uz-Daewoo Ravonga o’z o’rnini bo’shatdi (o’zbekchadan tajimasi – “oson yo’l”). Bu so’zni abbreviatura sifatida ham ko’rsa bo’ladi: Reliable Active Vehicle ON Road, ya’ni ishonchli va faol moshina. Hozirgi kunda logo – qadim yunon hudosi Merkuriy shlemidagi qanot, radiator panjarasida to’rtda modelda bor: R2, Nexia R3, R4 va Gentra.

Ravonni rossiya bozorida faol yurgizish o’tgan yilni sentyabr oyida boshlangan, va to’rt oy davomida atiga 1800 moshina sotilgan. Lekin yanvar oyidan kompaniya shiddat bilan ishlashni boshladi. Yaqin orada Rossiya bo’ylab 70ga yaqin yangi dilerlik va servis markazlari paydo bo’ladi, va juda zo’r narh bilan sifat uyg’unligi yilni ohirigacha 50 ming moshina deb qo’yilgan maqsad erishda yordam beradi.

Ваша реакция?

Сообщения из Facebook