Qiziqarli ma'lumotlar: Xaridorlarning e’tiborini tortadigan do’kon hiylalari
Qiziqarli ma'lumotlar: Xaridorlarning e’tiborini tortadigan do’kon hiylalari
Do’konlar siz rejalashtirgandan ham ko’proq pul sarflashingiz uchun ko’pgina hiylalarni ishlatirshadi. Savdo inshootlari yaxshilab loyihalashtiriladi. Dizaynning har bir qismi, rangidan to kuylayotgan musiqagacha, bir dona maqsad uchun ishlaydi. Anchagina dono xaridor bo’lish va chekingiz hajmini kamaytirish uchun, iste’molchilar harakatini qanday manipulyatsiya qilishlarini bilib olish kerak.

1. “Rasprodaja” nomli katta yozuv

Chegirmalar atigi bir nechta tovarlarga qo’yilgan bo’lsada, bu shunchaki, odamlarni do’konga kirishlari uchun qilinadigan urinish. Ko’pincha bu kabi yozuvlar qizil ranglarda bajariladi, chunki aynan shu rangdagi narsalar katta e’tiborni tortadi.

2. Vaqt bilan chegaralangan takliflar

Marketologlarsizni shoshib xarid qilishingizni xohlashadi va xaridni o’z vaqtida qilmaslikqo’rqinchingizda o’ynashadi. Bu sovg’alarning cheklangan soni, hamdalimitlangan kolleksiyaga ham tegishli. 

3. Aravalar sizni tashqarida kutadi

Arava bilan do’kon bo’ylabharakarlanish ancha qulayroqdir. Faqat bu aravalarning kichigi yo’q. Savatichiga doimo kamroq mahsulotlar sig’adi. Arava esa o’rta hajmdagi chekningoshishiga xizmat qiladi.

Yorqin rangli mahsulotlar birinchi planda turadi

Yorqin ranglar e’tiborni o’ziga tortadi vakayfiyatni ko’taradi. Bundan tashqari, shunday qilib, xaridlar joyidan ijobiytaassurotlar qolishi mumkin.

5. Gullar va pishiriqlar

Qoida bo’yicha, do’konga kirganda, siz gullar vanon mahsulotlari hididan bahra olib kirasiz. Ular so’lak bezlariniaktivlashtiradi, va sizda sal ochlik hissini tug’diradi.

6. Eng kerakli mahsulotlar do’konning oxirrog’ida joylashtiriladi

Eng taniqli iste’molchilik mahsulotlari, sut mahsulotlari va non kabilar, oltin uchburchak qoidasi bo’yicha joylashtirilgan bo’ladi. Ulargacha yetib olish uchun, siz butun do’konni aylanib, va shu rejalashtirilmagan narsalarni ham sotib olishingizga to’g’ri keladi.

7. Bir biriga bog’liq tovarlar alohida joylashtirilgan bo’ladi

Pasta va sous. Sushi va tayoqchalar. Ba’zan ular har xil bo’limlarda joylashgan bo’ladi.Birinchisini ham ikkinchisini ham sotib olish uchun, ko’pincha ularni toppishuchun do’konda ko’proq vaqt o’tkazishingizga to’g’ri keladi.

8. Ancha qimmat mahsulotlar ko’z darajasida joylashtiriladi

Poldan 150-180 sm balandlik darajasidajoylashtiriladigan mahsulotlarni ko’pincha sotib olishadi. Shunga o’xshash ammobiroz arzonroq mahsulotlar sal pastroqda yoki balandroqda joylashtiriladi.Samaradorligi bo’yicha ikkinchi uslub, cho’zilgan qo’l uslubidir. 

9. Stendlar va bepul misollar

Ular bafaqat e’tiborni jalb qiladi va do’konda ko’proq qolishingizga undaydi. Degustatsiya sizni javobgarlikka tortadi va xuddiki reklama qilinayotgan tovarni sotib olishingizga majbur qilayotgandek.

10. Rangli sxemalar

Do’kon vitrinalari iliq qizil,sabzirang va sariq ranglargabo’yaladi. Ichkariga krishingiz bilanoq sovuq ranglar bilan to’qnash kelasiz.Bunday ranglar ko’proq pul sarf qilishga undaydi.

11. Sekin musiqa

U do’kon bo’ylab sekinroq yurishingiz va ko’proq pul chiqarishga undaydi. Baland va ritmik musiqa xaridorni savdo markazi bo’ylab tezroq harakatlanishga undaydi va savdoga ta’sir qilmaydi. Klassik musiqa ancha qimmatroq mahsulotlar xarid qilishingizga ta’sir qiladi.

12. Maydon bo’yicha manipulyatsiyalar

Agar do’kon unchalik katta bo’lmasa, uning egasi, u sizga kattaroq tuyulishi uchun hamma uslublarni sinab ko’radilar. Axir do’konda juda ko’p odam bo’lsa, siz u yerdan tezroq chiqishni xohlab qolasiz.

13. Kassa oldidagi stellajlar

Siz do’kon bo’ylab yurganingizda, ortiqcha narsa sotib olmaslik uchun o’zingizni nazorat qilib turdingiz. Kassaga kelganingizda, ancha bo’shashib, kutib turasiz. Bu hissiyotli xaridlarni amalga oshirish uchun eng taniqli joydir.

14. Dastur

Dasturlarni yuklab olish ba’zan narxlarni taqqoslash uchun juda yaxshi yechim. Ammo ba’zida u sizni rejalashtirilmagan xaridlarni qilishingizga undaydi. Chegirmalar va yangi tovarlar haqida ma’lumotlar sizni haqqan tashqari pul sarflashga majbur qiladi.

15. Bepul yetkazib berish

Tadqiqotlar ko’rsatishicha,bepul yetkazib berish – bu internet-do’kon tanlashning asosiy omilidir.Ko’pincha savdogarlar bu usuldan foydalanishadi. Shu vaqtning o’zida sizularning raqiblarida ancha arzon narxli tovarlarni topishingiz mumkin.

16. 99 bilan tugaydigan narxlar

Bunday narxlarni biz ko’pincha butun soniga qarab, vaularni hisobga olmasdan hisoblaymiz. Bu degani, o’sha tovarlarni sotib olish imkoniyati yanada oshadi. 

17. Qaytarib berish kafolati

Ko’pgina do’konlar pulni qaytarib berishga so’z berishni yoqtirishadi. Biroq ular bunda deyarli hech narsa yo’qotishmaydi. Xaridorlarning noto’g’ri tushunchalari va shubhalari esa darhol yechiladi. Buning siri shundaki, pulni belgilanganhollarda qaytarib olish mumkin. Va natijada, bu ish birinchi tuyulganidek osonemasligi aniqlanadi.

Ваша реакция?

Сообщения из Facebook