просмотров
Notanish va unutilgan sovet avtosi.
1. NAMI-LuAZ «Proto»
Bu hali SSSRda qilingan.
Bu moshina seriyali ishlab chiqarilishi uchun barcha imkoniyatlarga ega edi. U 1989 yilda ishlab chiqarilgan edi. Avtomobil to’rtjoyli jeep sifatida rejalashtirilayotgan edi. Moshina o’zining mustahkamlangan po’latli karkasi, ajraladigan himoya panellari bilan ajralib turar edi, ular o’z navbatida ta’mirlash ishlarini yengillashtirgan. Salondagi o’rindiqlar yoyilar edi, katta karavotni tashkil qilib. Afsuski, avtomobil kontseptini muhandislar komissiyasi ma’qullamadi.
2. NAMI 0288 «Kompakt»
Yetakchi shahar avtomobili bo’lishi kerak edi.
1989 yilni boshqa sovet avtomobili kontsepti, ixcham avtomobil bo’lib e’tirof etilgan. Uning maksimal tezligi 150 km/s ni tashkil qilgan. Yoqilg’i sarfi 100 km yo’lga 6 litrga yaqin. Moshina bort kompyuteriga ega edi, podveskani boshqaradigan. Moshina ko’p joy egallamagan, shuning uchun ham shu nomini olgan. O’sha paytdagi Tokiodagi avtosalonda, “Kompakt” beshinchi o’rindi egalla olgan, namoyish qilingan 30tani ichida. Loyihaga nuqtani tarqalib ketgan SSSR qo’ygan.
3. ZIS-112
Bahtga qarshi, faqat to’gri chiziq boyicha poygalarga mo’ljallangan edi.
Sovet ittifoqida kommunizm qurilayotgani, u yerda sportkarlar qurilmagan degani emas. ZISda 7tadan kam bo’lmagan dadil modellar yaratilgan edi. Ularni ichida eng diqqatga sazovori ZIS-112 bo’ldi. Moshina kutilmaganda juda zamonaviy va hattoki o’ziga hos bo’ldi. Afsuski, avtomobil uzunligi 6 metrga teng edi, va shu sababli poygachilar o’rtasida ZIS-112 eng populyar moshina bo’lmagan. Moshina 3 tonnadan ozroq vaznga ega bo’lgan. Bunda burilishlarga kirish oliftaga katta muammo bo’lgan, lekin tekkiz yo’lda moshina mo’jizalar qilgan!
4. Moskvich-408 «Turist»
Haqiqiy sovet kabrioleti!
Сообщения из Facebook