Ko’pchilik haydovchilarni, qanday qilib benzinni tejash mumkin degan savol bezovta qiladi. Bu qiyin emas, chunki hech qanday sir yoki mahfiylik yo’q. Shunchaki oddiy qoidalarga rioya qilish kerak, moshina esa o’zi “ishtaxani kamaytiradi”.
Benzinni tejash bo’yicha samarali maslaxatlar.
1. Shinalardagi kerakli bosimni saqlab turish
Shinalardagi bosimni o’lchash.
So’rovlar shuni ko’rsatadiki, yo’ldagi transport vositalarini yarmida shinalar meyordan kamroq shishirilgan. Balkim haydovchilar bilmas, bu ularning cho’ntagiga ziyon ekanligini. Bosimni 0,6 atm (60 kPa) ga pasayishi, yoqilg’i sarfini 7%ga oshiradi.
Bundan tashqari, past bosim muddatdan oldingi shinalarni yemirilishiga olib keladi, ularni almashtirish esa arzon emas. Bosimni o’lchash uchun manometr kerak (istalgan extiyot qismlar magazinida 4$ turadi). Har bir model uchun bosimni kerakli miqdori o’zgacha bo’ladi va moshinani yuklanganligi va mavsumga bog’liq. Batafsil raqamlarni haydovchi eshigini ichidagi nakleyka yoki eshik ustunidan topish mumkin.
2. O’t oldirish shamlarini almashtirish kerak, ular ishdan chiqishidan avval
O’t olish shamlarini turli holatlari.
O’t olish shamlari ishlab chiqaruvchilari, bu mahsulotlarga 100 000 kilometrga chidashini va’da qilishadi. Ya’ni, agar avtomobil 80 000 kilometr yurgan bo’lsa, demak shamlari 80%ga ishlatilgan bo’ladi, o’t olishda uzulishlar bo’lishi mumkin yoqilg’i sarfini ko’paytirib.
Shuning uchun shamlarni tezda-tezda almashtirgan maqul. Ko’plab zamonaviy avtomobillar uchun uning almashinishi, 50 000 va hattoki 30 000 kilometrgacha kamayishi mumkin.
3. Havo filtrlarini tozalash yoki almashtirish
Tutrli havo filtrlari.
Eksperimental isbotlanganki, kir havo filtri dvigatel - ishi va tejamkorlikni yomonlashtiradi. Eski moshinalarda sarf 10%gacha o’sadi. Yangiroq modellarda bort kompyuteri aniqlay oladi, havo oqimi kamayganini, va shuning uchun benzinni kamroq beradi. Filtrni moy bilan birgalikda almashtiradi, yoki hech bo’lmasam, bir yilda bir marotaba. Chang ko’p regionlarda filtrlarni yanada tezroq almashtirish kerak.
STKda podveskalarni tartibga solish.
G’ildiraklar o’rnatish burchagi, yoki “razval-shojdeniye”, moshinani barqarorligi va boshqaruvchanligiga ta’sir qiladi, va shunigdek shinalar yemirilishiga. G’ildiraklarni noto’g’ri o’rnatganda siltanishga qarshilik oshadi va haydovchi biroz “gaz” pedalini ko’proq bosadi. Benzin ko’shilishi katta bo’lmasligi mumkin, lekin avtomobillni uzoq masofaga yurishida, “ortiqcha” yoqilg’iga sarf sezilarli oshadi. Yoqilg’ini tejash va pokrishkalarni saqlash uchun, bir yilda bir marotaba razval-shojdeniyeni tekshirish oshiqcha bo’lmaydi.
5. Agressiv haydashni kamaytirish
Har bir haydovchini boshqarish usuli yoqilg’i sarfiga ta’sir qiladi.
Pedalni ohirigacha bosib tezlashish va qaltis sekinlash, yoqilg’i sarfini 20%ga ko’paytiradi. Shubhasiz bunday boshqarish usulidan o’zini tiyish lozim. Shuni ham esda tutish kerakki, ko’pchilik shaharlarni svetoforlari 50 km/s harakatlanish oqimiga mo’ljallangan. Ko’proq tejash uchun aynan shu tezlikda yurgan maqul, ortiqcha to’htashni oldini olish uchun.
6. Oynalarni yopish va teshiklarni yopishtirish
Katta tezlikda bunday shikastlanishlar yoqilg’i sarfini ko’payishiga olib keladi.
Zamonaviy avtomobillarda kuzovni plastik bilan tortish, hamda spoylerlarni shunchaki qo’yishmaydi. Bu elementlar moshinani suyriligini yaxshilaydi, harakatlanishga qarshilikni kamaytirib. Buning yordamida katta tezliklarda yoqilg’i tejaladi.
Kuzovni shikastlanishlari, ochiq lyuk va oynalar, aksincha, sarfni oshiradi. Agar moshinada bamper singan bo’lsa, yoki unda teshik paydo bo’lgan bo’lsa, extiyot qismni almashtirish kerak yoki hech bo’lmasam skotch bilan yopishtirish kerak. Huddi shu sababdan oynalarni katta tezlikda ochmagan maqul, agar albatta moshinada konditsioner bo’lsa.
7. Kislorod datchigini almashtirish
Kislorod datchigi, lyambda-zond sifatida ham tanilgan.
Kislorod datchigi (lyambda-zond) avtomobilni chiqarish tizimida turadi va yoqilg’ini yonish samaradorligini boshqaradi. Vaqt o’tib u ishdan chiqishi mumkin va dvigatel yoqilg’ini ko’proq “yeyishni” boshlaydi, 15% gacha. Bu vaqtda “dvigatelni tekshiring” degan signallar bo’lmasligi mumkin. Shuning uchun 1996 yilgacha bo’lgan avtomobillarda kislorod datchigini mustaqil ravishda har 100 000 kilometrda almashtirish mumkin, yangiroq bo’lgan modellarda esa – 160 000 kilometrdan so’ng.
Сообщения из Facebook